FaCloud – Facturación electrónica y Verifactu
Baixa el manual d’ús de FaCloud on t’expliquem pas a pas des del primer inici de sessió fins a configurar cada aspecte d’aquesta eina: emissors, clients, serveis i productes, factures (sèries, llistes, emissions, anul·lacions…), gestió de venciments, remeses de cobraments, rebuts endarrerits, agenda de retornats i molt més.
Baixa el manual d’ús de FaCloud on t’expliquem pas a pas des del primer inici de sessió fins a configurar cada aspecte d’aquesta eina: emissors, clients, serveis i productes, factures (sèries, llistes, emissions, anul·lacions…), gestió de venciments, remeses de cobraments, rebuts endarrerits, agenda de retornats i molt més.
Per accedir a FaCloud, com que és un servei al núvol, simplement hauràs de fer clic a Inicia sessió, i introduir el teu Usuari i Contrasenya.
Una vegada hagis introduït les teves dades, faràs clic al botó Acceptar i la plataforma et redirigirà automàticament a la pantalla d’inici.
Benvingut a FaCloud!
Després d’iniciar sessió, et trobaràs amb la pantalla d’inici. A la franja superior hi podràs trobar el correu de suport de FaCloud, amb el qual et pots posar en contacte per qualsevol dubte. També hi veuràs el nom d’usuari amb el qual has iniciat sessió. Si fas clic a la fletxa, en cas de tenir més d’un emissor registrat dins la teva empresa, podràs canviar d’emissor fàcilment. Les teves dades de perfil, des d’on pots accedir al teu perfil d’empresa per poder-hi fer modificacions. Per fer-ho, només cal que facis clic a la icona de la persona, i entraràs al tauler del teu perfil.
Per últim, hi ha el botó de desconnectar, per tancar la sessió si així ho desitges.
Just a sota de totes aquestes dades, hi trobaràs el menú de la plataforma de facturació electrònica, des d’on pots accedir a les diferents opcions que t’ofereix FaCloud.
Para acceder a la creación de nuevos emisores, así como al listado de los ya creados o a la edición de los mismos, podemos hacerlo a través del panel de Configuración. Podemos acceder desde el menú superior, o bien desde nuestro apartado de Configuración – Emisores en el panel de inicio.
Una vez dentro de nuestro panel de Emisores, nos encontramos con el Listado de Emisores, donde, por defecto, tendremos al menos un emisor creado, con los datos de nuestra propia empresa. Es importante tener en cuenta que únicamente el usuario principal puede crear nuevos emisores. Una vez creados, podremos fácilmente cambiar de emisor desde la pestaña Emisor situada en el menú superior.
Per accedir a la creació de nous clients, així com a la llista dels ja creats o a la pàgina per poder editar-los, ho pots fer a través del tauler de Configuració. Hi pots accedir des del menú superior, o bé des de l’apartat de Configuració – Clients al tauler d’inici.
Un cop dins del tauler de clients, hi trobaràs la llista de clients, que d’entrada apareixerà buida, per a que hi puguis anar afegint els teus clients de manera personalitzada.
Per accedir a la creació de nous usuaris, així com a la llista dels ja creats o a la pàgina per poder editar-los, ho pots fer a través del tauler de Configuració. Hi pots accedir des del menú superior, o bé des de l’apartat de Configuració – Usuaris al tauler d’Inici.
Un cop dins del tauler d’usuaris, hi trobaràs la llista d’usuaris, on, per defecte, ja hi haurà almenys un usuari creat, que és amb el qual has accedit a la plataforma de FaCloud. És important tenir en compte que només l’usuari principal pot crear nous usuaris, ja que és l’únic que tindrà permisos d’administrador.
Per accedir a la creació de nous serveis i productes, així com a la llista dels ja creats o a la pàgina per poder editar-los, ho pots fer a través del tauler de Configuració. Hi pots accedir des del menú superior, o bé des de l’apartat de Configuració – Serveis, Productes al tauler d’Inici.
Un cop dins del tauler de serveis i productes, hi trobaràs la llista de serveis i productes, que, d’entrada, t’apareixerà buida per a que hi pugui anar afegint els teus productes o serveis de manera personalitzada.
Per accedir a la creació de nous serveis i productes, així com a la llista dels ja creats o a la pàgina per poder editar-los, ho pots fer a través del tauler de Configuració. Hi pots accedir des del menú superior, o bé des de l’apartat de Configuració – Serveis, Productes al tauler d’Inici.
Un cop dins del tauler de serveis i productes, hi trobaràs la llista de serveis i productes, que, d’entrada, t’apareixerà buida per a que hi pugui anar afegint els teus productes o serveis de manera personalitzada.
Per emetre noves factures o consultar la llista de factures que ja has creat, pots fer-ho a través del tauler de Factures. Ho pots fer a través del menú superior, o bé des de l’apartat de Factures al tauler d’Inici.
Quan cliques a la icona del llapis per editar una factura ja generada, veuràs que apareix una pestanya nova anomenada Rebuts. Si cliques en aquesta pestanya, veuràs que per defecte s’ha creat un rebut amb les dades del pagament, però podràs crear-ne més si et cal, i tractar-los tots de manera independent.
Per crear-ne més, has de seleccionar el nombre de rebuts que vols crear, la data de venciment d’aquests i fer clic a recalcular rebuts. L’import total de la factura es dividirà entre els rebuts creats.
Podràs recalcular els rebuts tantes vegades com calgui. Amb cada rebut podràs realitzar les accions següents: passar el rebut a cobrat, crear un abonament o eliminar el rebut.
Aquest apartat et permet tenir control sobre els teus cobraments, rebuts i retornats. A l’apartat de Venciment de factures, podràs accedir a la llista de totes les factures que compliran la data de venciment en el futur. Aquesta llista serà útil per tenir un control sobre totes les factures NO abonades, sense necessitat d’haver d’entrar a veure’n els detalls de cada una. Pots filtrar la llista per tipus de pagament, exportar-la en diferents formats o anar directament a la pantalla de Factures. També podràs fer-hi cerques utilitzant el cercador de la dreta.
A l’apartat Accions, podràs modificar la data de venciment.